Chirurgia

Chirurgia stomatologiczna kojarzy się pacjentom głównie z usuwaniem zębów (ekstrakcja). W dzisiejszych czasach chirurgia obejmuje cały szereg zabiegów w obszarze jamy ustnej, umożliwia także utrzymanie zębów objętych różnymi procesami chorobotwórczymi. Dzięki chirurgii i mikrochirurgii można np. korygować kształt i wielkość dziąseł oraz uzupełniać braki kostne (tworzyć fundament pod leczenie implantologiczne).

Resekcja wierzchołka korzenia

Resekcja (jednokorzeniowa lub wielokorzeniowa) jest to zabieg chirurgiczny polegający na usunięciu wierzchołka korzenia zęba z przewlekłymi zmianami około wierzchołkowymi. Wykonuje się go w znieczuleniu miejscowym. Ogromną zaletą tego zabiegu jest możliwość wyleczenia zęba bez konieczności jego usunięcia.

Dłutowanie zatrzymanych zębów

Zabieg dłutowania zęba (zazwyczaj zęba mądrości) przeprowadzamy w znieczuleniu miejscowym i jeśli są wskazania w osłonie antybiotykowej. Polega on na nacięciu błony śluzowej nad zatrzymanym lub częściowo zatrzymanym zębem i odwarstwieniu płata błony śluzowej. Następnie za pomocą specjalnego frezu, usuwana jest pokrywająca ząb blaszka kostna. Po usunięciu zęba rana jest zszywana. Zabieg ten przeprowadza się gdy zęby są bardzo zniszczone próchnicą bądź gdy ząb nie może wyrosnąć i przyjąć prawidłowego ustawienia w łuku zębowym.

Odbudowa wysokości wyrostka zębodołowego

Jest to zabieg chirurgiczny polegający na odbudowie kości wyrostka zębodołowego np. po ekstrakcji zęba przy użyciu stosownego preparatu kostno twórczego. Ma on na celu odtworzenie pierwotnego kształtu kości w celu dalszego leczenia protetycznego i implantologicznego.

Wykonujemy również:

• plastykę wędzidełka
  • leczenie zapalenia dziąseł
  • usunięcia zainfekowanych zębów
  • usunięcia wewnątrzzębodołowe
  • kliniczne wydłużanie koron własnych zębów

Sandomierz 602 620 463

Tarnobrzeg 604 856 792